joombig banner rotation images

Menu

Spełnia najwyższe normy emisji spalin, ma podwójny układ napędowy, zautomatyzowaną sześciobiegową skrzynię i oświetlenie typu led. To tylko niektóre zalety autobusu hybrydowego marki Solaris Urbino 12 Hybrid, który właśnie testuje MZK Bełchatów. Mogą go także wypróbować pasażerowie. Będzie on jeździł na różnych liniach do niedzieli, 19 listopada.

 

Kolejka miast zainteresowanych testowaniem niskoemisyjnych autobusów jest bardzo długa. Na swoją kolej Bełchatów musiał zaczekać dobrych kilka miesięcy. – Nowoczesny Solaris przyjechał do nas z Płocka w piątek, 10 listopada. Popołudniu już kursował po bełchatowskich ulicach – mówi Renata Rutkowska, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Bełchatowie. Spółce zależało, aby samochód przyjechał na testy, bowiem wspólnie z miastem planuje kupić sześć ekologicznych pojazdów. – Tego typu autobusy posiadają dużo innowacyjnych rozwiązań. Chcieliśmy sprawdzić, jak się one sprawdzają w codziennym użyciu – dodaje prezes Rutkowska.

 

Solaris, który właśnie mają okazję podróżować bełchatowscy pasażerowie ma nie tylko hybrydowy napęd, spalinowy i elektryczny silny, sześciobiegową i zautomatyzowaną 

 

skrzynie, ale także spełnia normy emisji spalin Euro 6. Do tego jest trzydrzwiowy i wyposażony w oświetlenie typu led. Ma podświetlane progi, fotokomórki w drzwiach, które uniemożliwiają przytrzaśnięcie drzwiami i automatycznie wysuwany podest ułatwiający wjazd wózkom. Może nim podróżować ponad 90 osób – ma 25 miejsc siedzących, 67 stojących i dwa – a nie jak zazwyczaj jedno, miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Są też dwa porty usb, co za tym idzie podczas jazdy pasażerowie mogą podładować swój telefon czy inny sprzęt elektroniczny.

 

Wymianę części floty bełchatowskiego MZK na bardziej ekologiczną zakłada m.in. Program Gospodarki Niskoemisyjnej. Miasto dostało już blisko 4 mln 200 tys. złotych unijnego dofinansowania na tę inwestycję, wiele wskazuje jednak, że do końca roku przyznana kwota wzrośnie do wnioskowanych 7,5 mln zł.  Cały projekt ma kosztować niecałe 11 mln zł. Miejski projekt przewiduje zakup sześciu niskoemisyjnych autobusów, w tym trzech elektrycznych, wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury do przewozu pasażerów w Bełchatowie. Nowe autobusy elektryczne miałyby przede wszystkim obsługiwać linię nr 2, która jest najdłuższa, pozostałe trzy – trafią na inne linie.

 

CZYTAJ:Miasto kupi 6 autobusów dla MZK

 

Statystki pokazują, że wymiana taboru bełchatowskiego MZK jest jak najbardziej uzasadniona i potrzebna. Z miejskiej komunikacji korzysta bowiem coraz więcej osób. Warto też przypomnieć, że od ponad dwóch lat bełchatowianie podróżują nią bezpłatnie. – Nasze statystyki pokazują, że mieszkańcy chętnie korzystają z miejskich autobusów. Z miesiąca na miesiąc liczba jeżdżących jest coraz większa. Tylko w październiku bełchatowianie skorzystali ze wszystkich linii prawie 155 tysięcy razy – podsumowuje prezes MZK.

 

 

 

 

AD-A

 

 
 
 

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Redaktor naczelny: Aleksandra Jasiczak, e-mail:a.jasiczak@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2017