joombig banner rotation images

Menu

Bełchatów promuje swoje szlaki turystyczne Ruszyła ogólnopolska kampania promująca projekt „Energia, natura, tradycja – na bełchatowskim szlaku”. W ramach tego przedsięwzięcia powstaną trzy szlaki: „Bełchatów wczoraj i dziś”, „Bełchatów dobrej energii” oraz „Energia jest tu”, które do Bełchatowa mają przyciągać turystów z całej Polski i Europy. Dodatkowo do dyspozycji odwiedzających będzie specjalna aplikacja mobilna.


W lipcowym wydaniu National Geographic umieszczono reklamę bełchatowskich szlaków turystycznych, w Łodzi pojawiają się informujące o atrakcjach czekających w Bełchatowie wallboardy i citylighty, a w pięciu kinach w województwie wyświetlane są spoty reklamowe (Kino Tomi w Pabianicach, Kino Ratusz w Zduńskiej Woli, Kino Kutnowskiego Domu Kultury, Kino Polonez w Skierniewicach, Kino Pasja Miejskiego Domu Kultury w Radomsku). Wszystko po to, by podróżni z całej Polski poznali walory turystyczne Bełchatowa. Akcja promocyjna, którą prowadzi łódzki PHIN Consulting kosztować będzie 118 tys. złotych i trwać będzie do 31 sierpnia.

 

"Bełchatów wczoraj i dziś", "Bełchatów dobrej energii" oraz "Energia jest tu" to szlaki, jakie powstają w ramach dużego projektu „Energia, natura, tradycja – na bełchatowskim szlaku”. Dla ciekawych dziejów naszego miasta otwarto trasę historyczną, dla miłośników aktywności fizycznej – sportowo-rekreacyjną. Jest też specjalny odcinek turystyczny dedykowany całym rodzinom. Wybierając się na wycieczkę czy po prostu dłuższy miejski spacer, należy kierować się m.in. na ulice Kościuszki, Okrzei, Dąbrowskiego, Nadrzeczną, a także w stronę Doliny Rzeki Rakówki oraz Rajskiej Alei na os. Budowlanych. Na każdym ze szlaków turyści będą mogli odpocząć na ławeczkach z wyciętym jabłkiem, czyli symbolem miasta. Identycznymi aplikacjami ozdobiono małą architekturę miejską, w tym kosze i stojaki na rowery. Łącznie przygotowano 90 ławek, 95 koszy i 5 stojaków, każdy na dwa rowery. Przemierzający Bełchatów wzdłuż wybranej trasy będą mogli korzystać ze specjalnej aplikacji mobilnej. Możliwość wykorzystania najnowszych technologii powszechnych w turystyce światowej stawia Bełchatów obok tych miast, którym w znacznym stopniu zależy na rozwoju turystyki. To udogodnienie zarówno dla polskich turystów, jak i obcokrajowców. Umożliwia zwiedzanie we własnym tempie, w dogodnym czasie i zgodnie z osobistymi oczekiwaniami. Nie zabraknie jednak tradycyjnych tablic informacyjnych i dokładnych oznaczeń.
W Bełchatowie powstają trzy szlaki turystyczne
W ramach projektu w mieście powstał Jabłoniowy Sad, w którym zasadzono dziesięć odmian jabłoni domowych, siedem gatunków krzewów owocowych oraz pnącza winorośli, a do tego pergole i alejki spacerowe. - Chcemy  w ten sposób promować tradycję, a także w oryginalny sposób Bełchatów, tym bardziej, że miejskim symbolem jest jabłko – wyjaśnia Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa.

 

Można już spacerować w Jabłoniowym Sadzie [FILM]


Całość projektu mają dopełnić imprezy upowszechniające jabłko w bełchatowskiej gastronomii i handlu. Koszt całego projektu to 2 mln 13 tys. zł (koszty kwalifikowane to kwota 1 mln 423 tys. złotych). Na jego realizację miasto dostało dofinansowanie z Regionalnego Projektu Operacyjnego województwa łódzkiego na lata 2014 – 2020 w wysokości 85 proc. kosztów kwalifikowanych, czyli 1 mln 244 tys. złotych.

 

AP/KZB

 

 



 

Aktualności

 

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Redaktor naczelny: Aleksandra Jasiczak, e-mail:a.jasiczak@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Piotr Kurzydlak, Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2018