joombig banner rotation images

Menu

 

Bezpłatna komunikacja miejska sprawdziła się znakomicie i staje się coraz bardziej popularna wśród bełchatowian. W roku 2015 autobusami miejskimi przejechało 1 mln 297 tys. 304 pasażerów, w 2016 roku -1 mln 467 tys. 777 pasażerów, a w 2017 roku  - 1 mln 593 tys. 419. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku z bezpłatnej komunikacji skorzystało już 993 tys. 887 osób.


Dzięki staraniom Marioli Czechowskiej, prezydenta Bełchatowa, w lipcu 2015 roku wprowadzona została darmowa komunikacja miejska. Takie rozwiązanie wpływa na zmniejszenie liczby samochodów na ulicach, a przez nie tylko wpisuje się w konsekwentnie prowadzoną w mieście politykę antysmogową, ale także przyczynia się do sporych oszczędności w domowych budżetach.

Ponadto od 2016 roku w okresie wakacyjnym bełchatowianie (soboty, niedziele i święta) mają do swojej dyspozycji dodatkową bezpłatną linię, którą mogą dojechać do pobliskiej Wawrzkowizny. Każdego roku korzysta z niej około 2 tys. pasażerów.


By coraz więcej osób jeździło darmowymi emzetkami, Miejski Zakład Komunikacji stale monitoruje obłożenie poszczególnych linii i dostosowuje je do potrzeb bełchatowian. Wszystko po to, by mogli w komfortowych warunkach dojeżdżać do szkół, zakładów pracy czy instytucji publicznych. Spółka jest otwarta na sugestie bełchatowian dotyczące chociażby zmiany godzin odjazdu lub wydłużenia tras poszczególnych linii.

Można śmiało powiedzieć, że bezpłatna komunikacja miejska sprawdziła się znakomicie i staje się coraz bardziej popularna wśród bełchatowian. W roku 2015 autobusami miejskimi przejechało 1 mln 297tys. 304 pasażerów, w 2016 roku -1 mln 467 tys. 777 pasażerów, a w 2017 roku  - 1 mln 593 tys. 419. W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku z bezpłatnej komunikacji skorzystało już 993 tys. 887 pasażerów.

 

Będą nowe autobusy - miasto podpisało umowę


W lipcu tego roku prezydent Bełchatowa, Mariola Czechowska, podpisała umowę z firmą Solaris, która dla Bełchatowa wyprodukuje sześć nowoczesnych autobusów – trzy elektryczne i trzy z silnikami diesla. Zgodnie z umową producent ma 12 miesięcy na dostarczenie pojazdów, co oznacza, że nowymi emzetkami bełchatowianie pojadą najpóźniej latem 2019 roku. Przypomnijmy, że całość zgodnie z projektem kosztować ma niecałe 11 mln złotych, a na zakup autobus miasto pozyskało dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w wysokości 7,5 mln złotych.

To pierwszy krok do zmiany bełchatowskiej komunikacji miejskiej na bardziej ekologiczną. Jeszcze w grudniu miasto planuje ogłosić przetarg na zakup kolejnych trzech elektrycznych autobusów. Wynika to bezpośrednio z zapisów ustawy o elektromobilności, po 2028 roku autobusy elektryczne powinny stanowić min. 30 proc. taborów miejskich przewoźników. Obecnie Miejski Zakład Komunikacji ma na swoim stanie 19 autobusów, co oznacza że nowe elektryczne solarisy stanowić będą 15 proc. taboru. Stąd decyzja o kolejnych inwestycjach w takie nowoczesne rozwiązania techniczne.

W tej chwili po bełchatowskich ulicach jeździ 9 autobusów marki MAN NL222 z 1998 roku (siedem z nich w ostatnim czasie zostało odnowionych), 2 autobusy marki AUTOSAN SOLINA CITY z 2010 roku i 8 autobusów marki SOLARIS URBINO 12 z 2011 roku. Spółka kładzie duży nacisk na czystość w emzetkach. Codziennie są one myte i sprzątane, siedzenia są regularnie prane, a w razie potrzeby wymieniane na nowe.

Miejski Zakład Komunikacji obsługuje dziewięć linii. W 2015 roku Spółka wykonała 478.191 wozokilometrów, w 2016 roku 486 tys. 117 wozokilometrów, w 2017 roku 487 tys. 65 wozokilometrów natomiast w 2018 roku prognozowana liczba przejechanych wozokilometrów to 481 tys. 964.

 

MZK podsumował 4 lata swojej działalności

AP

MZK obsługuje 9 linii

 

Aktualności

 

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Redaktor naczelny: Aleksandra Jasiczak, e-mail:a.jasiczak@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Piotr Kurzydlak, Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2018