Wpłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonać drogą elektroniczną
Na 15 maja przypada termin płatności za wywóz odpadów komunalnych. W tym miesiącu bełchatowianie zapłacą za kwiecień, maj i czerwiec. Wpłat należy dokonywać na indywidualny rachunek bankowy, a w przypadku braku własnego konta można to zrobić także w kasie Urzędu Miasta przy ul. Kościuszki 1.
Na dokonanie wpłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bełchatowianie mają czas do 15 maja. W związku z epidemią koronawirusa magistrat wciąż jest zamknięty dla petentów, dlatego płatności za odbiór śmieci należy uregulować drogą elektroniczną – na indywidualny rachunek bankowy.
W wyjątkowych sytuacjach opłatę można też uiścić w kasie Urzędu Miasta. Dotyczy to jednak wyłącznie osób, które nie mają własnego konta bankowego. Kasa czynna będzie od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-14.30 (przerwa od godz. 12.00 do 12.30).
>>> Nie masz konta? Za podatek zapłacisz w kasie
Przypomnijmy, że od stycznia obowiązują nowe stawki za wywóz odpadów. Właściciele nieruchomości zamieszkałych, którzy segregują śmieci, zapłacą 19 zł od osoby. Za odpady komunalne odbierane z nieruchomości niezamieszkałych wysokość opłaty ustalana jest na podstawie pojemności pojemnika oraz częstotliwości wywozu.
Warto też pamiętać, że wysokość opłaty za każdy miesiąc wynika z danych zamieszczonych w złożonej wcześniej deklaracji. Co ważne, kwota ta jest stała i nie zmieni się do czasu złożenia korekty deklaracji lub wprowadzenia nowych stawek. Termin kolejnej opłaty za wywóz odpadów przypada na 15 września.
Więcej informacji uzyskać można w Wydziale Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi pod nr tel. 44 733 52 57, 44 733 52 58, 44 733-52-59. Pytania można też przesyłać drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
KZB