Wnioski do pobrania | ePUAP - Załatw sprawę w urzędzie | Kontakt i lokalizacja wydziałów UM | Deklaracja dostępności

joombig banner rotation images

Menu

RDK to ministerialna usługa uruchomiona w grudniu 2019 rok RDK to ministerialna usługa uruchomiona w grudniu 2019 rok

 

Chcesz się szybko dowiedzieć czy Twoja urzędowa sprawa została już zrealizowana? Przekazując swój aktualny numer telefonu i adres e-mail do Rejestru Danych Kontaktowych (RDK) urzędnik zamiast wysyłać pismo – będzie mógł po prostu zadzwonić czy napisać e-maila.

 

Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) uruchomiony został w ramach Systemu Rejestru Państwowych. Ta ministerialna usługa ma poprawić komunikację pomiędzy administracją publiczną a obywatelami, a także usprawnić realizację usług. Resort cyfryzacji tłumaczy, że dzięki zaktualizowanym informacjom urzędnicy z wyprzedzeniem będą mogli zawiadomić obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o świadczeniach lub badaniu technicznym pojazdu. W wielu przypadkach nie będzie też konieczna osobista wizyta klienta w danym urzędzie. Co istotne, na podany adres email i numer telefonu nie będą przekazywane żadne oficjalne dokumenty. Rejestr służy wyłącznie powiadamianiu. Dane kontaktowe mogą być wykorzystywane jedynie do informowania obywatela o sprawach administracyjnych.

 

Kto może przekazać dane do RDK?

Dołączyć do Rejestru Danych Kontaktowych mogą wyłącznie osoby pełnoletnie posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Skorzystać z niego mogą także obywatele, którzy uzyskali pełnoletność poprzez zawarcie związku małżeńskiego. Dane do RDK można wprowadzić osobiście lub za pośrednictwem urzędnika przy okazji wizyty w urzędzie. Ich przekazanie jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne

 

Jakie dane trzeba wpisać do RDK? Czy są one bezpieczne?

RDK gromadzi takie dane jak: imię i nazwisko, numer PESEL, numer telefonu komórkowego oraz adres poczty elektronicznej. Do systemy dostęp mają wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy. Jak podkreśla Ministerstwo Cyfryzacji nie ma więc ryzyka, że nasze dane wpadną niepowołane ręce.  Co ważne, informacje przekazane do Rejestru Danych Kontaktowych można w każdej chwili zmienić lub usunąć. W przypadki zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail trzeba pamiętać o ich aktualizacji w systemie.

 

Jak przekazać dane do RDK?

Jak można przeczytać na stronie internetowej Ministerstwa Cyfryzacji przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych możliwe jest na dwa sposoby. Jeśli chcesz zrobić to online – wystarczy skorzystać z usługi Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK). By to zrobić, będzie potrzebny profil zaufany.

 

Jeśli chcesz przekazać do RDK swój numer telefonu i adres email – trzeba mieć pod ręką telefon i dostęp do poczty elektronicznej. Teraz wystarczy, że wpiszesz dane w odpowiednie pola, zalogujesz się profilem zaufanym. Ostatni krok to potwierdzenie danych kodami, które otrzymasz emailem i sms-em.

 

Jeśli nie masz przy sobie telefonu i dostępu do poczty – kody, które otrzymasz są ważne przez 24h. Użyj ich, korzystając z usługi Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).

 

Swoje dane możesz przekazać do RDK także offline, czyli wypełniając formularz dostępny w każdym urzędzie gminy.

 

ADA

 

Rejestr Danych Kontaktowych uruchomiony został w ramach Systemu Rejestru Państwowych

Aktualności

 


Miasto Bełchatów

ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów; tel: +48 447335116, +48 447335115; email: um@belchatow.pl
www.belchatow.pl
Wydawca: Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów
Kontakt do redakcji: a.duda@um.belchatow.pl
Zespół redakcyjny: Aleksandra Duda - Andrzejewska, Anna Przydryga, Kryspina Rogowska, Piotr Kurzydlak, Tomasz Kałużyński
 

Wszystkie prawa zastrzeżone - belchatow.pl 2020