Urzędnicy będą roznosić decyzje od poniedziałku do soboty w godz. 9:00-20:00
Wkrótce otrzymasz decyzję podatkową na 2023 rok. Ich doręczanie ruszy już w najbliższy piątek, 3 lutego. Tradycyjnie zajmą się tym miejscy urzędnicy, którzy w tym roku mają do dostarczenia ponad 19 tys. decyzji.
Pismo, które trafi do podatników, to decyzja w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego na rok 2023. Podobnie, jak w latach poprzednich, także i w tym roku, roznosić je będą upoważnieni pracownicy bełchatowskiego Urzędu Miasta. Urzędnicy ruszą w teren już w najbliższy piątek, 3 lutego. Czas na doręczenie decyzji mają natomiast do końca miesiąca.
– Pracownicy roznoszący decyzje będą mieć przy sobie specjalne upoważnienie. Każdy, do kogo zapuka doręczyciel, może więc go poprosić o okazanie się takim dokumentem – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego w bełchatowskim magistracie. - Osoba odbierająca pismo będzie poproszona o czytelne podpisanie się na potwierdzeniu odbioru przesyłki. Co ważne, urzędnicy nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek pieniędzy czy opłat – dodaje dyrektor Mirosława Mikła.
Doręczenie decyzji – najważniejsze informacje:
- decyzje będą doręczane od 3 do 28 lutego;
- urzędnicy będą je roznosić od poniedziałku do soboty w godz. 9:00-20:00;
- doręczyciele – pracownicy Urzędu – nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek kwot pieniężnych, mają jedynie dostarczyć zamkniętą przesyłkę;
- na żądanie podatnika doręczyciele zobowiązani są do okazania stosownego upoważnienia do roznoszenia decyzji;
- osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru;
- jeśli urzędnik nikogo nie zastanie pod wskazanym adresem wróci w innym terminie lub zostawi informację z prośbą o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia sposobu doręczenia. Może także zostawić decyzję, która będzie w zaklejonej kopercie, u sąsiada, pod warunkiem, że ten zobowiąże się do przekazania jej adresatowi. W takiej sytuacji w skrzynce pocztowej adresata doręczyciel zostawi informację o pozostawieniu urzędowej korespondencji pod innym adresem.
Do podatników, do których nie dotrze urzędowy doręczyciel, decyzję dostarczy operator pocztowy. Przypominamy, że zobowiązania podatkowe należy wpłacić na wskazany w decyzji indywidualny numer konta. Miasto zachęca bełchatowian, aby dokonywali wpłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej. – To szybki i łatwy sposób dokonania opłaty, bez konieczności wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce do kasy – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Bełchatowa.
Dodatkowe pytania odnośnie decyzji podatkowych mieszkańcy mogą kierować do pracowników Wydziału Finansowego bełchatowskiego magistratu pod numery telefonów: 44 733 51 29 lub 44 733 51 30.
ADA