
Nauka, praca, sprawy urzędowe czy komunikacja – niemal każdy aspekt życia przenosi się dziś do Internetu. Dlatego też cyfrowe kompetencje są jednymi z kluczowych umiejętności. Uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 9 mogą je już podnosić w nowej mobilnej pracowni komputerowej. Pracowni, którą szkoła wygrała w ramach ogólnopolskiego konkursu „Pracownia Kompetencji Cyfrowych”.
„Dziewiątka” wygrała mobilną pracownię komputerową
Wygrana przez „Dziewiątkę” pracownia składa się z 16 laptopów i przenośnej szafy. Do tego dochodzi interaktywna i multimedialna tablica. Integralną częścią zestawu jest także specjalne oprogramowanie, dzięki któremu nauczyciele mogą zarządzać pracami uczniów. Dzięki temu podnoszenie kompetencji cyfrowych uczniów będzie jeszcze bardziej efektywne.
Jak podkreśla dyrektor szkoły Mariola Stelmaszczyk, rozwijanie wspomnianych umiejętności jest jednym z ważniejszych elementów dzisiejszej edukacji. Pozyskane przez szkołę laptopy otwierają zaś nowe perspektywy zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. – Uczniowie spotykają się z cyfryzacją praktycznie każdego dnia. Nauczyciele mają świadomość tego, że korzystanie podczas lekcji ze sprzętu komputerowego, znacznie podnosi atrakcyjność prowadzonych przez nich zajęć. I nie mam tutaj na myśli tylko informatyki czy nauk ścisłych. Po takie formy edukacji warto także sięgnąć np. na lekcjach biologii, geografii czy historii. A nawet na wychowaniu fizycznym, kiedy to możemy uczyć chociażby zasad zdrowego odżywiania czy korzyści płynących z aktywności – dodaje dyrektor ZPS nr 9.
Przypomnijmy, że identyczną pracownię otrzymała jeszcze jedna bełchatowska szkoła. Mowa tutaj o „Piątce”. Więcej na ten temat pisaliśmy w naszym artykule: „Piątka” wygrała mobilną pracownię komputerową.
Warto podkreślić, że w ogólnopolskim konkursie wystartowało ponad 3 tys. szkół z całej Polski. Dla każdej z trzech kategorii wiekowych organizatorzy przygotowali inne zadanie. Motywem wspólnym było zrealizowanie wskazanego kursu e-learningowego dotyczącego bezpieczeństwa w sieci przez jak największą liczbę uczniów, a następnie przygotowanie pracy w oparciu o zdobytą wiedzę.
Konkurs „Pracownia Kompetencji Cyfrowych” został współfinansowany ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Jego organizatorem był zaś Państwowy Instytut Badawczy NASK.
AP
