Prezydencki program wsparcia dla firm
Sytuacja związana z epidemią koronawirusa odbija się szczególnie na małych i średnich firmach. Prezydent Mariola Czechowska jest w stałym kontakcie z bełchatowskimi przedsiębiorcami. Z myślą o nich wprowadziła specjalny miejski program wsparcia zawierający szereg ulg, m.in. umorzenia podatków i opłat należnych na rzecz miasta.
Udzielana pomoc będzie dotyczyć:
- Odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia podatków i opłat należnych na rzecz miasta Bełchatowa. Chodzi o podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. By przedsiębiorca mógł skorzystać z takich ulg, musi złożyć wniosek do magistratu.
- Odroczenia terminu zapłaty opłat za użytkowanie wieczyste na 3 miesiące.
- Odroczenia terminów zapłaty czynszu z tytułu dzierżawy najmu lokali użytkowych dla osób prowadzących w nich działalność gospodarczą.
- Według przyjętego programu osłonowego prowadzący działalność gospodarczą mogą liczyć na umorzenie czynszu w gminnych lokalach za 1 miesiąc, z możliwością odroczenia terminu zapłaty czynszu na kolejne 2 miesiące. O taką ulgę mogą wnioskować najemcy, którzy działają w branży uwzględnionej w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 13 marca 2020 w prawie ogłoszenia na obszarze RP stanu zagrożenia epidemicznego.
Jeżeli w najbliższym czasie ukażą się przepisy szczególne ułatwiające procedurę ubiegania się o ulgi będziemy Państwa na bieżąco informować. Ponadto, trwają analizy nad możliwościami udzielenia ulg dla Przedsiębiorców przez miejskie spółki. W najbliższym czasie opublikowane zostaną stosowne informacje.
- Wspieranie lokalnej gospodarki było dla nas zawsze jednym z ważniejszych kierunków pracy. Jest to szczególnie ważne teraz, kiedy przedsiębiorcy borykają się z ekonomicznymi skutkami epidemii koronawirusa. Jestem przekonana, że wprowadzone przez nas ulgi i ułatwienia pomogą uratować płynność finansową bełchatowskich firm, a także chronić miejsca pracy – tłumaczy prezydent Czechowska.
Ważne!
Do wniosku należy dołączyć:
- Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis,
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów),
- Dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej,
- Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) - stanowiące podstawę dla ubiegających się o ulgę w odniesieniu do należności o charakterze cywilnoprawnym (jak np. użytkowanie wieczyste, dzierżawa, czynsz).
Na stronie biznes.gov.pl przedsiębiorcy mogą znaleźć informacje nie tylko o rządowym programie, ale także zalecenia dla poszczególnych branż oraz odpowiedzi na wszystkie nurtujące ich pytania.
Zapoznaj się z formami pomocy i dowiedz się, gdzie i jakie dokumenty należy złożyć.