W ramach „Nowej Szkoły” blisko 400 uczniów korzysta z różnorodnych zajęć dydaktycznych
Od kliku miesięcy bełchatowska Ósemka z powodzeniem realizuje program „Now@ Szkoła”. Z 71 godzin dodatkowych zajęć w tygodniu, kół zainteresowań oraz zajęć kompensacyjnych, korzysta blisko 400 uczniów. Do tego doliczyć trzeba nowoczesny sprzęt informatyczno-edukacyjny, a także pomoce dydaktyczne, w które już niebawem doposażona zostanie szkoła.
SP nr 8 stawia na innowacyjność, kreatywność oraz indywidualizację nauczania. W tym duchu w pod koniec ubiegłego roku przystąpiła do programu „Now@ Szkoła”. Teraz realizacja projektu wchodzi w kolejną fazę. W najbliższym czasie placówka wzbogaci się o nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne, które niewątpliwie jeszcze bardziej przyczynią się do wzrostu zainteresowania naukowymi zagadnieniami. Do wielu pracowni, w tym sal przyrodniczych, trafią m.in. interaktywne tablice, przyrządy laboratoryjne, magnesy neodymowe, modele atomów, zestawy pryzmatów, globusy. Z nowych pomocy ucieszą się też humaniście, nie zabraknie bowiem słowników, atlasów, gier dydaktycznych, plansz i zabaw logopedycznych.
– Dzięki doposażeniu staniemy się „szkołą marzeń” dla naszych uczniów, rodziców i nauczycieli. Nauka stanie się dla wielu wychowanków pogłębieniem wiedzy oraz rozwojem pasji i zainteresowań. „Nowa szkoła” niewątpliwie wspiera nas w tworzeniu społeczności dydaktycznej – powiedziała dyrektor SP nr 8 Maria Łazuga, która zapowiedziała, że już we wrześniu otworzone zostaną nowoczesne pracownie informatyczne. W sumie do szkoły trafi po 25 laptopów i komputerów.
W ramach „Nowej Szkoły” od stycznia prawie 400 uczniów uczestniczy w zajęciach dodatkowych. Przez 71 godzin w tygodniu prowadzone są różnorodne koła zainteresowań, w tym: językowe, matematyczne, przyrodnicze, biologiczno-geograficzne, fizyczno-chemiczne czy z przedsiębiorczości. Zainteresowaniem cieszą się też koła informatyczne.
– Wszystkie lekcje dodatkowe są bardzo interesujące, a nawet wciągające – dzieli się swoimi wrażeniami Julka, autorka kolorowej kuli do kąpieli dla cery alergicznej i atopowej. Jej koleżanka z ławki dodaje, że tak naprawdę są to najciekawsze zajęcia, na jakich kiedykolwiek była. – Tu wiedzę przekładamy na doświadczenie – dopowiada nauczycielka prowadząca koło z nauk przyrodniczych. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych metod eksperymentalnych w trakcie spotkań uczniowie nie tylko zdobywają wiadomości i ćwiczą nabyte umiejętności, ale przede wszystkim poszerzają horyzonty myślowe, zaspokajają naturalną ciekawość świata. Ponadto przygotowywane są do świadomego wyboru kierunku edukacji, a w przyszłości kreatywnego wejścia na rynek pracy.
Równie ważne jak rozbudzanie zainteresowań, jest rozpoznawanie potrzeb dzieci, wspomaganie w rozwoju i wzmacnianie, a to główne podczas terapii pedagogicznej i logopedycznej. Z fachowej pomocy korzystają głównie uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Stąd tak duża liczba zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z zakresu języków polskiego i angielskiego, matematyki, fizyki czy chemii. – Organizując dodatkowe zajęcia dla dzieci, chodziło nam o to, by umożliwić im wzrost świadomości, wiedzy i umiejętności, ale przede wszystkim stworzyć im warunki do osiągania sukcesów na miarę ich możliwości – podsumowała dyrektor Łazuga.
Dodajmy, że wszystkie zajęcia, które odbywają się w „Nowej Szkole” są bezpłatne. Wartość całego projektu wynosi powyżej 725 tys. zł, z czego ponad 674 tys. zł pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego, a ponad 50 tys. zł dołożyło miasto.
Realizacja innowacyjnych zadań edukacyjnych trwać będzie do 30 czerwca 2020 roku.
KZB
„Now@ Szkoła” to nie tylko koła zainteresowań, ale również liczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne