
„Ósemka” będzie premium
Dzięki pozyskanym środkom Szkoła Podstawowa nr 8 rozpoczyna realizację dużego projektu, który nie bez kozery nosi nazwę „Szkoła jakości premium”. Jak mówi dyrektor placówki, działaniami objętych zostanie 300 uczniów klas I – VIII. – Zorganizujemy zajęcia na kształcenie kompetencji kluczowych. Szczególnie tych w zakresie cyfryzacji, języka angielskiego czy matematyki. Ważną częścią projektu będzie także organizacja zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam tutaj na myśli zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, a także logopedyczne. Tych zajęć będzie naprawdę sporo – mówi dyrektor SP 8 Maria Łazuga.
Projekt zakłada także kupno sprzętu i pomocy dydaktycznych. Chodzi konkretnie o komputery, tablice oraz dywany interaktywne. Dodatkowo w szkole powstanie nowoczesna pracownia-laboratorium języka angielskiego ze stanowiskami dla 24 uczniów. Pozyskane pieniądze pozwolą ponadto doposażyć szkolne pracownie w pomocy do rozpoznania potrzeb i prowadzenia terapii logopedycznej. To jednak nie wszystko. Placówka planuje też zwiększyć pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dodatkowo nauczyciele będą mogli skorzystać ze szkolenia z przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy w szkole.
Warto w tym miejscu podkreślić, że ogólna wartość projektu to ponad 760 tys. zł. Na jego realizację szkoła pozyskała blisko 680 tys. zł unijnego dofinansowania.
„Trójka” równych szans
Poprawa warunków i jakości nauczania, a także wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w niekorzystnej sytuacji i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. To z kolei główne założenia projektu Szkoły Podstawowej nr 3. – Pozyskaliśmy bardzo duże pieniądze, dzięki temu będziemy mogli wspierać rozwój i kompetencje matematyczne oraz językowe naszych uczniów. W tym celu planujemy kupić między innymi tablicę interaktywną. Poza tym wyposażymy klasopracownie w przeróżne pomoce dydaktyczne. Stworzymy nowoczesną pracownię języka angielskiego. Zależy nam również mocno na tym, aby nasi uczniowie mogli korzystać z szerokiej pomocy psychologicznej, logopedycznej oraz pedagogicznej. Nie zabraknie także zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, socjoterapie czy terapii integracji sensorycznej. Wszystko dla dobra naszych podopiecznych – tłumaczy dyrektor SP nr 3 Iwona Skrzypińska.
Podobnie, jak w przypadku „Ósemki”, także nauczyciele „Trójki” będą mogli skorzystać ze szkoleń z zakresu przeciwdziałania przemocy. Projekt „Szkoła równych szans”, „Trójka” będzie realizować do końca 2025 roku. Jego koszt to nieco ponad 620 tys. zł. Unijne dofinansowanie zaś, jakie pozyskała szkoła, to z kolei ponad 550 tys. zł z funduszy unijnych.

