Dodatkowe godziny lekcyjne, to realna pomoc dla uczniów
Dodatkowe godziny przedmiotowe dla uczniów i psycholog w szkołach. Miasto wygospodarowało środki finansowe dla podległych placówek. Wszystko po to, by młodzieży, po trudnościach związanych ze zdalną nauką, łatwiej odnalazła się w szkolnej rzeczywistości.
Ubiegły rok dla uczniów był trudny. Obostrzenia związane z COVID -19 spowodowały konieczność wprowadzenia zdalnego nauczania. Nie wszyscy uczniowie poradzili sobie w tej nowej rzeczywistości. Nadrabianie ewentualnych zaległości z minionego roku szkolnego, umożliwi wprowadzenie do szkół dodatkowych godzin, głównie dla podstawowych przedmiotów takich jak: język polski, matematyka, historia czy biologia. Placówki same decydują, które lekcje realizowane są w dodatkowym wymiarze, zgodnie z faktycznymi potrzebami uczniów.
Jednostki prowadzone przez miasto, włączając w to III LO oraz Niepubliczną Szkołę Podstawową, otrzymają na każdą z klas dodatkowo po 15 godzin lekcyjnych. W sumie na terenie miasta to ponad 2,5 tys. dodatkowych lekcji.
– Musimy pamiętać, że niemal cały poprzedni rok szkolny uczniowie spędzili w domach. Zdalne nauczanie w szkołach, choć prowadzone było sprawnie, bo mamy już w tym doświadczenie i odpowiednie narzędzia, nie zastąpi bezpośredniego kontaktu ucznia z nauczycielem – mówi wiceprezydent Łukasz Politański. – Dodatkowe godziny oraz zapewniony dostęp do psychologa, to realna pomoc skierowana do uczniów — podkreśla wiceprezydent Politański.
Miasto wygospodarowało pieniądze na zapewnienie w każdej z podległych placówek godzin dla psychologa. – Bardzo trudny dla młodych ludzi był fakt wielomiesięcznej izolacji i braku kontaktu z rówieśnikami czy aktywnego trybu życia. Nie wszystkie dzieci radzą sobie, chociażby z powrotem do szkół, czy ciągłym zagrożeniem związanym z koronawirusem. Rozmowa z psychologiem może wiele zdziałać, dlatego chcemy, by w każdej placówce był gabinet oferujący taka pomoc – dodaje wiceprezydent Politański.
KR