
Mówiąc najprościej Mobilny Urzędnik to obsługa Klienta poza siedzibą urzędu. Usługa skierowana jest do mieszkańców Bełchatowa. Głównie do seniorów oraz osób z niepełnosprawnością, które mają problemy z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie Urzędu Miasta Bełchatowa. Co ważne usługa Mobilnego Urzędnika jest dla mieszkańca bezpłatna.
– Osoby zainteresowane wsparciem Mobilnego Urzędnika mogą liczyć na załatwienie większości spraw realizowanych przez Urząd Miasta Bełchatowa bez konieczności wychodzenia z domu. W przypadku osób starszych lub niepełnosprawnych istnieje możliwość dostarczenia np. nowego dowodu osobistego bezpośrednio do domu mieszkańca. Pomożemy np. w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego, w przygotowaniu dokumentacji dotyczącej projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami. Mobilny Urzędnik służy pomocą przy zakładaniu profilu zaufanego. Podpowiemy też mieszkańcowi, gdzie daną sprawę należy załatwić – mówi Mariola Czechowska, Prezydent Miasta Bełchatowa.
Mobilny Urzędnik. Jak zgłosić chęć skorzystania z usługi?
Zgłoszenia przyjmowane są na kilka sposobów:
- telefonicznie – Punkt Obsługi Klienta tel. 44 733 51 16,
- wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: mobilnyurzednik@um.belchatow.pl,
- poprzez opiekuna osoby chcącej skorzystać z pomocy Mobilnego Urzędnika, który może zgłosić taką potrzebę w Urzędzie Miasta Bełchatowa – Punkt Obsługi Klienta, ul. Kościuszki 1.
Po pierwsze, w zgłoszeniu trzeba krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa. Należy też podać numer telefonu do kontaktu. Następnie, w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia, pracownik Urzędu Miasta Bełchatowa skontaktuje się z mieszkańcem. Będzie to osoba odpowiedzialna za realizację danej sprawy. Urzędnik i Klient wspólnie ustalą dogodny termin wizyty i sposób załatwienia sprawy. Co ważne, pracownik urzędu bezpośrednio do domu Klienta dostarczy wszystkie potrzebne druki wniosków. Pomoże też w ich wypełnieniu oraz przyjmie je i zarejestruje w urzędzie.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w dniu umówionej wizyty, Klient otrzyma telefoniczne potwierdzenie, z podaniem imion i nazwisk pracowników, którzy będą realizowali usługę. Co ważne Mobilny Urzędnik przed rozpoczęciem obsługi okaże się dowodem osobistym.