Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Strona głównaBez kategoriiMobilny Urzędnik pomoże załatwić urzędowe sprawy

Mobilny Urzędnik pomoże załatwić urzędowe sprawy

Mobilny Urzędnik - usługa w Urzędzie Miasta Bełchatowa.
Mobilny Urzędnik – chęć skorzystania z tej usługi należy wcześniej zgłosić do Urzędu Miasta Bełchatowa
Bełchatowski Urząd Miasta, wychodząc naprzeciw potrzebom osób starszych oraz osób z niepełnosprawnością, ma w swojej ofercie usługę Mobilnego Urzędnika. Pomaga on mieszkańcom załatwić urzędowe sprawy bez konieczności wychodzenia z domu. By skorzystać z takiej formy wsparcia, należy wcześniej zgłosić taką potrzebę.

Mówiąc najprościej Mobilny Urzędnik to obsługa Klienta poza siedzibą urzędu. Usługa skierowana jest do mieszkańców Bełchatowa. Głównie do seniorów oraz osób z niepełnosprawnością, które mają problemy z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie Urzędu Miasta Bełchatowa. Co ważne usługa Mobilnego Urzędnika jest dla mieszkańca bezpłatna.

Osoby zainteresowane wsparciem Mobilnego Urzędnika mogą liczyć na załatwienie większości spraw realizowanych przez Urząd Miasta Bełchatowa bez konieczności wychodzenia z domu. W przypadku osób starszych lub niepełnosprawnych istnieje możliwość dostarczenia np. nowego dowodu osobistego bezpośrednio do domu mieszkańca. Pomożemy np. w skompletowaniu i złożeniu wniosku mieszkaniowego, w przygotowaniu dokumentacji dotyczącej projektów kierowanych do osób z niepełnosprawnościami. Mobilny Urzędnik służy pomocą przy zakładaniu profilu zaufanego. Podpowiemy też mieszkańcowi, gdzie daną sprawę należy załatwić.

Mobilny Urzędnik. Jak zgłosić chęć skorzystania z usługi?

Zgłoszenia przyjmowane są na kilka sposobów:

  • telefonicznie – Punkt Obsługi Klienta tel. 44 733 51 16,
  • wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: mobilnyurzednik@um.belchatow.pl,
  • poprzez opiekuna osoby chcącej skorzystać z pomocy Mobilnego Urzędnika, który może zgłosić taką potrzebę w Urzędzie Miasta Bełchatowa – Punkt Obsługi Klienta, ul. Kościuszki 1.

Po pierwsze, w zgłoszeniu trzeba krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa. Należy też podać numer telefonu do kontaktu. Następnie, w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia, pracownik Urzędu Miasta Bełchatowa skontaktuje się z mieszkańcem. Będzie to osoba odpowiedzialna za realizację danej sprawy. Urzędnik i Klient wspólnie ustalą dogodny termin wizyty i sposób załatwienia sprawy. Co ważne, pracownik urzędu bezpośrednio do domu Klienta dostarczy wszystkie potrzebne druki wniosków. Pomoże też w ich wypełnieniu oraz przyjmie je i zarejestruje w urzędzie.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa, w dniu umówionej wizyty, Klient otrzyma telefoniczne potwierdzenie, z podaniem imion i nazwisk pracowników, którzy będą realizowali usługę. Co ważne Mobilny Urzędnik przed rozpoczęciem obsługi okaże się dowodem osobistym.