Dodatkowe zajęcia przedmiotowe, a także wsparcie psychologa, pomagają uczniom na nowo odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości
Uczniowie bełchatowskich podstawówek oraz III LO mogą korzystać z darmowej pomocy psychologicznej w swoich szkołach. Miasto pozyskało na ten cel ponad 200 tys. zł rządowej dotacji. Pieniądze będą wykorzystane także m.in. na zajęcia logopedyczne czy terapeutyczne. W sumie będzie to ponad 3 tys. dodatkowych godzin.
Jak podkreśla odpowiedzialny m.in. za miejską oświatę wiceprezydent Bełchatowa Łukasz Politański, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest uczniom niezwykle potrzebna. – Dla ogromnej części z nich fakt wielomiesięcznej izolacji, braku kontaktu z rówieśnikami czy aktywnego trybu życia był bardzo trudny. Nie wszystkie dzieci poradziły też sobie z powrotem do szkoły, czy ciągłym zagrożeniem związanym z koronawirusem. Rozmowa z psychologiem może wiele zdziałać, dlatego cieszę się, że udało się nam zorganizować w każdej placówce gabinet oferujący taką pomoc – mówi wiceprezydent.
Uczniowie mogli już z niej korzystać w ubiegłym roku. Teraz, po krótkiej przerwie, ponownie mogą liczyć na takie wsparcie. Miasto pozyskało bowiem rządową dotację – mowa o ponad 200 tys. zł – na ten cel. Pieniądze pozwoliły na zorganizowanie we wszystkich miejskich podstawówkach, niepublicznej szkole podstawowej od III Liceum Ogólnokształcącym dodatkowych spotkań z psychologiem lub pedagogiem, ale nie tylko. Są też zajęcia logopedyczne, terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne oraz rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne. Będą one prowadzone przez nauczycieli: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych i terapeutów pedagogicznych – w zależności od potrzeb uczniów – także przez innych specjalistów.
Placówki realizujące program do połowy grudnia zorganizują łącznie ponad 3 tys. dodatkowych zajęć. Skorzystają z nich dzieci i młodzież, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie. Co ważne, dotyczy to również dzieci, które naukę rozpoczną w roku szkolnym 2022/2023.
AP/ADA