Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Święty Jan Paweł II Patron Miasta Bełchatowa

Regulamin

REGULAMIN AMATORSKIEJ HALOWEJ LIGI PIŁKI NOŻNEJ w  Bełchatowie
ZESPOŁÓW  5-cio OSOBOWYCH w SEZONIE 2013/2014

I. ORGANIZATOR

Piotr Suski i Adam Cabaj

II. NAZWA:

Amatorska Halowa Liga Piłki Nożnej w Bełchatowie.

III. CEL:

Popularyzacja piłki nożnej jako aktywnego wypoczynku po pracy i nauce.

IV. MIEJSCE  ROZGRYWEK:

Bełchatów, Sala gimnastyczna ZSP nr 4 „Ekonomik” na ul. Czaplinieckiej 98
 
V. KONTAKT: 

e-mail: sus1407@op.pl

VI. UCZESTNICTWO:

Startować mogą zespoły reprezentujące firmy, zakłady pracy, instytucje, stowarzyszenia oraz grupy koleżeńskie.
Przystąpienie do rozgrywek jest równoznaczne z zaakceptowaniem regulaminu i terminarza rozgrywek.
Warunkiem uczestnictwa jest wpłacenie wpisowego w wysokości 500 zł (pięćset zł) do 15 listopada 2013 r.
Zawodnicy biorący udział w rozgrywkach ALPN musza mieć ukończone 18 lat.

W ALPN mogą brać udział zawodnicy nie zrzeszeniw klubach lig(ekstraklasa, pierwsza ,druga, trzecia, czwarta i okręgowa, klasa A i B).

Minimalna przerwa od zrzeszenia 1 sezon, liczony od zakończenia sezonu w którym nastąpiło zrzeszenie, (sprawdzana w OZPN przez Komisję Regulaminowa i dotyczy zawodników do 35-roku życia(dotyczy rocznika), dopuszczeni zawodnicy którzy ukończą 35 lat w roku 2012/13).

Zawodnicy powyżej 35-lat  mogą być zrzeszeni w klubach i nie obowiązuje ich  żaden  okres przerwy.

Zgłoszenie drużyny następuje przez dostarczenie listy imiennej z datami urodzin i miejscem zamieszkania, potwierdzonej oświadczeniem osobistym zawodników o stanie ich  zdrowia.

Każda drużyna powinna posiadać własne ubezpieczenie NW na czas rozgrywania meczu. Organizator rozgrywek nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu uszczerbku na zdrowiu i mieniu osób uczestniczących w rozgrywkach.

VII. USTALENIA SZCZEGÓŁWE :

Czas gry 2 x 20min (przerwa ok. 5 min).
Drużyna składa się 5-zawodników grających (4+bramkarz) i ograniczonej liczby rezerwowych, max 12 zawodników.
Minimalna liczba zawodników w drużynie „3” (2+ bramkarz), jeśli jest mniej, mecz nie jest rozegrany, a  wynik ustala się jako walkower  dla drużyny przeciwnej.
 

  • Mecze rozgrywane są na bramki do piłki ręcznej.
  • Obowiązuje miękkie obuwie piłkarskie tzw. (halowe)
  • Zmiany systemem (hokejowym), w wyznaczonym miejscu.
  • Wyrzut z autu wykonywany przez wprowadzenie piłki do gry nogą.
  • Wprowadzenie do gry piłki od bramki ręką jeżeli piłka opuściła boisko.
  • W przypadku rzutu wolnego, mur ustawiamy w odległości 3 m od piłki.
  • Rzut karny wykonywany jest z odległości 7 – metrów.
  • Mecze rozgrywane są systemem runda zasadnicza i rewanżowa.
  • Po opuszczeniu piłki za linie bramkową, bramkarz wprowadza piłkę na własnej połowie.
  • Wznowienie gry – 4 sek.(jeżeli nie zostanie wznowiona gra, grę wznawia przeciwnik)


VIII. KARY:

Za otrzymaną żółtą kartkę zawodnik otrzymuje karę dwóch minut .Po stracie bramki zespół może uzupełnić skład.
(Za wulgarne słownictwo)- zatrzymanie akcji, akcje rozpoczyna drużyna przeciwna.

6-ta żółta kartka zsumowana w meczach – wykluczenie na jeden mecz.
2-ga żółta kartka w meczu = czerwoną kartką i wykluczeniem z gry (zespół od tego momentu kończy mecz w składzie niekompletnym).
Czerwona kartka –  wykluczenie na 2-mecze (za szczególne zagrania karę ustala Komisja Regulaminowa).
Czerwona kartka za faul taktyczny – wykluczenie z danego meczu.
Jeżeli na boisku znajduje się zawodnik nie wpisany do listy zgłoszeniowej , to traktuje się to wykroczenie jako gra zawodnika nieuprawnionego i przyznaje się walkower dla drużyny przeciwnej.
Inne zdarzenia jak niesportowe zachowanie, burdy bądź przekroczenia zasad  Fair-Play będą karane indywidualnie przez organizatora  i 3-przedstawicieli drużyn uczestniczących w lidze (Komisja Regulaminowa Ligi).

KATEGORYCZNIE ZAKAZUJE SIĘ SPOŻYWANIA ALKOHOLU  PRZEZ ZAWODNIKÓW I UCZESTNIKÓW ZAWODÓW PODCZAS TRWANIA LIGI POD GROŹBĄ WYKLUCZENIA Z UCZESTNICTWA W ROZGRYWKACH ALPN(bez zwrotu kosztów).

IX.PUNKTACJA I ZASADY JAKIE OBOWIAZUJĄ O KOLEJNOŚCI W TABELI:

    Ilość zdobytych punktów:

        Zwycięstwo – 3 punkty
        Remis – 1 punkt
        Porażka – 0 punktów

    Wynik bezpośrednich spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

        Mecz bezpośredni
        Różnica w ilości zdobytych bramek.
        Ilość strzelonych bramek.
        O innych decyduje organizator

X. NAGRODY:

Puchar Fair-Play dla drużyn grająca „najczyściej” w lidze AHLPN.
Dyplom i puchary dla wszystkich uczestniczących drużyn w lidze AHLPN.
Puchar indywidualny dla najlepszego strzelca AHLPN.
Puchar dla najlepszego bramkarza w lidze AHLPN

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

Obowiązuje jednolity strój piłkarski, zawodnicy występują z numerami wg protokołu.
W lidze zawodnicy biorą udział wyłącznie na własną odpowiedzialność.
Zawodnik wpisany do protokołu uważany jest za biorącego udział w meczu.
Zabrania się udziału w zawodach zawodników pod wpływem alkoholu, oraz narkotyków.

Drużyna, która w trakcie trwania ligi nie przystąpi do 3 meczów lub wycofa się z rozgrywek, zostaje zdyskwalifikowana, a wyniki rozegranych przez nią spotkań zostają zweryfikowane jako nie odbyte, chyba że wycofanie lub dyskwalifikacja nastąpiła w rundzie rewanżowej po rozegraniu przynajmniej jednego meczu tej rundy, w takim przypadku utrzymuje się jego dorobek punktowy i bramkowy, pozostałe drużyny otrzymują punkty walkowerem.

8. Okienko transferowe jest w przerwie między rundami (po rundzie zasadniczej).

Za rzeczy pozostawione w szatniach organizator nie odpowiada.
Za szkody wyrządzone na obiekcie przez zawodnika danego zespołu lub zespół –koszty ich usunięcia pokrywa dana drużyna.

Organizator ma prawo zmiany terminów ze względu na organizację innych imprez na danym obiekcie.

Zabrania się dopisywania do protokołu zawodników w czasie trwania meczu, chyba że zawodnik uzupełnia zespół do pełnego składu.

Na zebraniu organizacyjnym wybiera się przedstawicieli Komisji Regulaminowej Ligi w głosowaniu jawnym. W skład komisji wchodzą 3 członków ligi + organizator.

Interpretacja powyższego regulaminu oraz wynikłe sprawy sporne rozstrzyga Komisja Regulaminowa, a jej decyzja jest ostateczna.

Skład Komisji Regulaminowej:

1. Paweł Gwarek – Agatka
2. Marcin Kowalski – Humax
3. Sławomir Buda – Tomsprzęt
4. Piotr Suski – organizator
5. Adam Cabaj – organizator

XII.      TERMINARZ:

Każdy kapitan zespołu otrzyma terminarz na podany wcześniej e-mail.